Limes Legends VFX

Limes Legends is een partygame die door studenten van de HKU in opdracht van Castellum Hoge Woerd is ontwikkeld. De game speelt zich af in de Romeinse tijd en is een entertainment game met educatieve elementen voor jeugdige bezoekers van het museum.

Op deze pagina is een collectie van VFX te zien die gemaakt zijn tijdens het project.

Software used
Unreal Engine en Niagara (VFX system in Unreal Engine)

Thunderstrike en Player shock

De game bevat trigger events om de speler te dwarsbomen. Een daarvan is de Romeinse god Jupiter, ookwel bekend als Zeus. De god van de donder spawned bij de speler onderstaand effect.

Torch

Een ander Event wordt veroorzaakt door de godin van de nacht; Nox. Tijdens dit Event wordt het nacht in de game en wordt het navigeren voor de spelers lastiger. Om de spelers enige vorm van houvast te geven van waar ze zijn in de map, hangen er op een aantal vaste plekken torches. Deze staan normaliter uit maar wanneer Nox haar slag slaat gaan deze aan. Onderstaand de VFX en de torch.

Interactables outline shader

De spelers gebruiken in de game een 4tal tools, wanneer ze deze loslaten zullen deze deel worden van de wereld. Om de interactables van de rest van de wereld te onderscheiden heb ik een outline shader gemaakt, die het voor de spelers makkelijker maakt interactables terug te vinden.

Rock destroy

Een van de materialen die de speler nodig heeft tijdens onze game is steen. Deze dient de speler te verkijgen middels het kapot slaan van een steen in de map. Onderstaand de VFX bij het kapotmaken van de steen.

Foliage VFX + material

Om de omgeving meer tot leven te laten komen heb ik een VFX gemaakt van vallende bladeren en een Material voor alle foliage om wind te simuleren.